Nem tudja fizetni a jelzálogot?

Sajátos megoldást talált egy Los Angeles-i család lakáshitel-gondjaira: beleegyeztek abba, hogy hatalmas hirdetőfelületté változtassák a házukat, cserébe azért, hogy ne kelljen törlesztőrészleteket fizetniük. A szomszédok azonban nem örülnek.

A família háza ugyan az El Dorado Drive nevű utcában fekszik, de Hostetlerék az utóbbi időben rájöttek, nem kincsre leltek, hanem valamit tenniük kell, hogy a hitel- és gazdasági válság miatt ne kerüljenek szó szerint az utcára.

A szomszédok egy szép napon így azt láthatták, hogy az ötszobás házat rikító narancssárgára és zöldre festik és teleaggatják reklámokkal. Néhányan annyira felháborodtak, hogy rendőrt akartak hívni.

Az El Dorado Drive csendes utca és a Braniacs from Mars nevű marketincég nagyon keresi a publicitást, ezért egy eredeti reklámfelülettel akarja felhívni magára a figyelmet. Sok autós lassít is, amikor meglátja a rikító színeket.

A ház most úgy néz ki, mint régebben egy NBI-es futballista – a rikító falakat hatalmas Twitter, Facebook és az okostelefonok által olvasható QR kódok ikonjai borítják. Cserébe a marketingcég átvállalta Hostetlerék havi 2000 dolláros jelzálog törlesztő-részletét.

Romeo Mendoza, a cég vezérigazgatója azt mondta a Reutersnek: az a célja, hogy legalább ezer amerikai otthont változtasson át hirdetőfelületté.

Mendoza már tavaly április óta hirdeti a lehetőséget honlapján és azt mondja, hogy 38 ezren jelentkeztek – még Japánból és Oroszországból is akadtak érdeklődők. A legtöbben a kilakoltatási válság által leginkább érintett Nevada, Kalifornia és Florida államokból jelentkeztek. Dél-Kaliforniában az ingatlantulajdonosok 44 százaléka van „víz alatt”, vagy halmozott fel „negatív tőkét” – azaz tartozik többel, mint amennyit a háza ér.

Az egyes önkormányzatok helyi rendeletei azonban korlátozzák, hogy hol lehet hirdetéseket elhelyezni és így nem biztos, hogy máshol is hasonló hirdetőházak jelenhetnek meg.

Maga a marketingcég is hazardírozik az egyesek szerint polgárpukkasztó ötlettel – van aki szerint olyan ez, mint a graffiti. Egyelőre csak magát és közösségi média megoldásait hirdeti abban a reményben, hogy ötletességére felfigyelnek a nagy cégek és megbízzák azzal, hogy reklámkampányokat menedzseljen a számukra.
Szvetnik Endre, London

Forrás:  inforadio.hu