Aki nem néz, a reklámok mögé igen hamar rádöbbenhet, hogy a reklámozó cég nem azt és úgy gondolta, mint ahogy ön hitte.
Mikre kell odafigyelni, ha reklámban nagyon alacsony kamatot ígérnek egy hitelhez, akkor például meg kell nézni, hogy az adott hitelhez nem raktak-e „véletlenül” egy kicsit magasabb kezelési költséget, vagy az alacsony kamatot mennyi időre adják. Előfordulhat olyan is hogy az akciós kamat félév egy év után piaci felettivé változik.
Ugyan ez vonatkozik a betétek kamataira is, nagyon sok esetben arról nem szól a reklám, hogy a betéti kamatot kamatadó is terheli és így már nem is akkora a hozam, vagy, hogy itt is csak akciós időről van szó.
Az is egy ügyfélcsalogató dolog mikor Hatalmas betűkkel kiírják X% kamat minimum y Ft megtakarítás esetén, a feltételeket pedig jó esetben kiírják apró betűkkel, rosszabb esetben csak annyit írnak ki, hogy részletekről érdeklődjön munkatársainktól, a cél, hogy az ügyfél bemenjen a bankfiókba akkor félig nyert ügye van már a banknak.
Mi az, amit tehet az ember, hogy ne lehessen beugratni, minden féle képen, ajánlatos interneten utána járni a dolgoknak, ha egy adott bank nem hajlandó részletes tájékoztatást adni egy adott termékről a honlapján, akkor nem biztos, hogy azt a terméket kell választanunk. Másik, amit még megtehetünk, hogy bank független tanácsadót keresünk meg és elmondjuk, neki mit szeretnénk és milyen megoldást találtunk rá. Itt vagy elmondják, mire vigyázzunk adott esetben vagy egyszerűen kapunk egy jobb ajánlatot. Ne feledjük nem biztos, hogy az a legjobb választás, amit agyon hirdetnek, vannak olyan pénzintézetek, akik az ügyfél pénzét nem milliós reklámkampányra költik.
Természetesen azért az sem biztos, hogy a reklámok hazugak lennének, csak annyi, hogy nem elég csak a reklámok alapján dönteni. Ugyanis vannak olyan esetek, amikor nincs arra hely vagy idő, hogy egy reklámban minden fontos információt közöljenek, ezért nem árt a körültekintés.
Forrás: Torai Gábor