Munkáltatói támogatás – lakáshitel törlesztésére

Munkáltatói támogatás lakáshitel törlesztésére

Tisztelt Cím! Rengeteg cikk jelent már meg a témában, viszont van néhány olyan kérdés, amelyek nyitva maradtak számomra. Kérem segítsenek ennek megválaszolásában: 1. Azt olvastam, hogy nem kell vizsgálni, hogy a házastárs kapott-e ilyen támogatást. Ez azt jelenti, hogy egy 30 milliós ingatlanvásárlás esetén, mindkét együtt költöző élettárs kaphat 5-5 millió forintot, külön-külön a saját munkáltatójától? 2. Ha havonta, 5 éven keresztül hiteltörlesztésre adja a munkáltató a támogatást, mikor kell vizsgálni a feltételeket? Elég a legelején, vagy minden évben vizsgálni kell? 3. A méltányolható lakásigénynél csak a szobaszámot kell vizsgálni?

Például azt nem, hogy az 5 éven belül eladott ingatlanvételárat be kell forgatni? Vagy azt, hogy a nagyszülők rendelkeznek-e ingatlantulajdonnal? 4. A hiteltörlesztési támogatásnál úgy igazolja minden évben a munkavállaló a törlesztést, hogy például nyit egy technikai alszámlát és odautaltatja a bankhoz a munkáltatóval a támogatást? Év végén pedig kér egy kivonatot az alszámláról? Más igazolásra nincs is szükség a munkáltató számára? 5. Ami végképp elbizonytalanít, hogy milyen jogcímen adható a támogatás? Az éves egyszeri prémium helyett nem. Ha a munkáltató rendkívüli béremelést felajánl, de a munkavállaló inkább azt kéri, hogy törlesztési támogatás formában kaphassa, az sem járható? Milyen feltételeknek kell megfelelni és hogyan ahhoz, hogy egy ilyen támogatás folyósítható legyen? Azt is olvastam, hogy nem kell cafeteria-szabályzat, de akkor mi kell?

 

FORRÁS: ADOZONA.HU